Cake (Step by Step)

Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

11 December 2009

Hijau Putih

Kali ni tema kek warna putih dan hijau.

Nak buat dekorasi macamana, ye?


Untuk kek 2 kg, hanya beberapa kali je..dapat oder. Biasanya kat kampung saya mereka oder 1/2 kg, 1 kg dan kadang-kadang 1 1/2 kg. Kebanyakannya kurang mampu atau kurang yakin dengan kebolehan orang kita (?) ..Tak pasti pulak..


Saya masak kek berukuran 9 X 13 in. Perasa oren.
Warna putih, saya lorek-lorekkan ikut suka. Tapi signature nama tetap
akan saya letakkan.


Saya buat beberapa kuntum bunga ros, besar dan kecil.
Daun agak banyak pulak kali ni..
Lepas tu saya tulis:


Selamat Pengantin Baru Lan dan Lin.


Mmmm...
Okay, ke?




Harap-harap mereka puas hati.


Cuma nak tanya..kot-kot ada antara rakan-rakan
yang lebih berpengalaman
dari
saya dalam bab-bab buat kek yang agak besar..


Untuk ukuran loyang 9 x 13, dapat kek yang beratnya hingga berapa kilogram, ye?
Terima kasih sebagai pendahuluan.

1 comment: