19 December 2009

Tahun Baru

Awal 2009, saya impikan sebuah bakeri, milik saya sendiri.


Alhamdulillah, ALLAH permudahkan.
Saya ditawarkan tempat yang agak strategik!
Tapi..tak mudah rupanya..
Saya perlukan bangunan, tapi tempat yang ditawarkan, KOSONG!


Kronologinya..
Januari - Berangan-angan!

Febuari - Daftar perniagaan.

March - Buat sedikit pinjaman bank untuk buat bangunan.
Abang memang minat bab-bab macam ni..so..
dia buat plan macam yang saya nak.


Patut-patut, akhir tahun 2009 ni.dah beroperasi!
Tak faham betul cara orang kita bekerja...


Hari ni datang,
esok CUTI,


Janji datang jam 8.30 pagi..
Pukul 10 belum nampak batang hidung!


Kerja 3 jam, berhenti rehat 1 jam setengah!
Kata boleh siap 4 hari,
7 hari belum tentu...


Dimana silapnya?


Sebab itu..
bila ada kelas tambahan atau kelas P&P saya..
murid-murid kata saya garang..
cerewet!


Saya cuma nak ajak murid-murid saya yang
bakal menjadi pengganti kita nanti.... berubah!


Jangan sampai orang lain pandang kita macam bertaraf rendah!


Sebenarnya, siapa pun kita..
Cina, India atau Melayu ( kat Semenanjung..)
Kita mesti ...


TEPATI MASA!


Apalagi kalau kita orang Islam.


Masuk waktu Solat misalnya....,
bukankah elok cepat-cepat menunaikannya?


Nota:
Gambar sekadar hiasan. Kawan anak-anak..
Sori ye..ibu ambik x bagi tau...

No comments:

Post a Comment